dag 7, (söndag)

På söndagen red jag och Carina ensamma, Wilma var på liseberg. Jag tog in Faxen och red honom i padocken. Han var ganska stel men endå Pigg som fan. Jag gjorde mycket volter, skänkelvikningar, halter, ökningar och minskningar och sånt. han skärpte sig riktigt bra och lyssnade! :) Duktig pojke!

Efter jag hade ridigt honom var det bara att ställa han i sin box och hämta Völis, sadla och tränsa honom och sen släppa ut faxen. Sen tog jag völis och gick ut med han och Carina tog Räkarn. Vi hoppade upp och gick mot travbanan. Han var ganska pigg och öronen var framot hela tiden! Gulligt! När vi kom fram till travbanan jobbade vi dom i tölt. sen galopperade vi jätte mycket, vi tog 2 var på travbanan sen frågade carina och vi skulle ta en stig som gick in i skogen. - aa visst, :)
Jag gick först med Völis för räkarn var löjlig och ville itne gå först! efter en halv timmes ridning i skogen kom det sankmark. hästarna sjönk ner över kvärna, läskigt men dom klarade det Galant! :D Det kom 2 stycken sånna. Efter att vi hade ridigt i en timma i skogen och stigen bara försvunit helt plötsligt bestämde vi oss att vända och vi han ta 2 steg innan carina såg vägen. så det var bara och vända och ta det vägen vi tänkte ta igen. Tuuur att vi inte vände asså! Vi red hela vägen till backa och ridningen blev nog 2 timmar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0