Dag 3, (onsdag)

Vi kom till stallet och där står min Pris Völid och så ser och även en annan ûbersöt häst som heter Faxen (även kallade ADHD HÄSTEN) gud va söt! Carina frågade om jag ville rida han och jag tackade så klart inte NEJ! :D Jag tog in både faxen och völis Började borsta Faxen och han öga såg jätte konstigt ut och gämföde men det andra ögat och det var anurlunda och jag frågade vad som hade hänt och då var han blind på ena ögat, Stackarn. Jag sadlade han och han hade en vanlig dressyr sadel och ett träns utan nosgrimma och stångbett. huumm. aja

Jag tog ut han och började rida, han var helt super go.
vi gjorde mycket volter och sidvärsrörelser även minskningar och ökningar.



Efter att jag har ridigt Faxen tog jag och sadlade völis och Wilma sadlade Räkan, Rhekur som han heter. Vi red ner till ängarna och bort en stund, han var väldigt pigg och så. När vi har på väg hem så skulle vi stanna för att Carina skulle springa en bit och filma när vi kom då helt Rändom stegrade han? em, en 25 åring busig som inte ville stå stilla utan köra full fart okej! Sen kom vi till Carina och så skulle vi sakta in igen och då stegrar han igen fast högre? humm, lille bus häst! Sen var det ju också massor med flugor så det tyckte han väl inte om.. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0