Dag 2, (Tisdag)

Tisdag:
Vi åkte till stallet och deräkt när jag kommer till stallet står min fina Prins där i hagen och kollar på oss. Han såg ut som en ÅSNA men det var bara för att han har heltäckande flugtäcke på sig. Jag tog in honom och stälde han ute på borstplatserna. Tog av han täcket och började borsta honom. smörjde in han med fluggrejs och flugspräj på ! sen sadlade vi han har en jätte fin svensk töltsadel och ett gulligt litet träns med guld pälor på nosgrimman och panbandet :) När både jag och Wilma var färdiga hoppade vi upp och carina skulle gå med hela skogsrundan. I skogen var det mycket krogliga vägar och stokar och grenar som var ner sågade. efter en stund kom en stock som hade vält.. det var iallfall en hinder där tog jag trav först och kollade hur han var, han hoppade ju inte så bra menmen.. nästa gången så tog vi galopp. vi fortsatte in i skogen och travade, galoperade och töltade. efter en timma kom vi ut till en väg och där red vi ungefär en halv timma sen var vi framme. Ridturen blev 1 och halv timme ungefär. Det var en rolig och spänande ridtur för jag har ju aldrig ridigt han innan. Det var den ridturen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0